Vi går in och tänder lite ljus...


Igår natt var det +7c ute. Var tog sommaren vägen?  Från att ha lagt allt fokus på "utredningen" ( inredning fast utomhus..) så tror jag att jag tänder lite ljus och gör mysigt inne...


En ny kanna till kannfamiljen! Ljust gul och ämnad för min gula vedlår. Jag har fyllt den med hundkex som är så vackert somrigt och skirt...Det drar ihop sig för stor händelse i Sverige snart, finvädret ser dock inte ut att vilja vara med på kalaset.....men bara solen tittar fram kanske det inte gör så mycket att det bara är +16c. Just nu skiner i af solen så nu ska jag passa på och äta frukost ute!

37 kommentarer:

Pilgården-Susanne sa...

Ahhh! vad fint!! Du har så mysigt!
Fin kanna! Intensiv årstid! Man ska ju va både ute o inne....
Kram Susanne

Börjelundskan sa...

Åhh, vad mysigt det ser ut, men vi har faktiskt haft 2 hela dagar med sol och värme nu (kors i taket) man får ju hoppas att sommaren har börjat att vakna till *fniss*. Men annars gör jag som du, gosar mig i mitt soffhörn med tända ljus.

Jag hoppas verkligen att vårat fina brudpar får ett vackert bröllopsväder, håller alla tummar för dom, jag ska bänka mig framför TV:n även om det blir kanonväder den dan, med jordgubbstårta och kaffe med likör *fniss, lite tossigt kanske, men jag tar tillfället i akt när det är en historisk dag och firar med dom. :)

Ha en härlig dag. Kram Cin

Elle sa...

Verkar som om det är riktigt kallt i Sverige just nu. Hos mig i Tyskland har det varit "t-shirtväder", fast de har lovat kyla till helgen. Antar att ni skickar ner kylan söderut nu, för att Victoria ska få ett fint och varmt bröllop?! *ler*
Isåfall står jag gärna ut ett tag och tänder ett par ljus jag med!

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Elle

Kamomilla sa...

Eländes elände är det när sommarvärmen lyser med sin frånvaro.. :(
Sonen ska konfirmeras på söndag och nog önskar man ju att det ska vara sol då...

Yvonne - Frl. Klein sa...

What wonderful home you have!
Have a nice day,
Yvonne

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Gud, du har det ju bara såååå mysigt i ditt hus!!!!!!!!!!!!!

Ha en bra dag!!

Kramar Gunilla

Moa sa...

Jättevackert med den nya kannan och hundkexen.. en underskattat blomma som även jag har plockat in för några dagar sedan.. ha en härlig dag./Moa

It's me sa...

Hello Mari...yes the summer??? where is he??? not here i can say...sun is shining today but it is round 18 degrees....beutiful pictures you make ...from a beautiful house you have............happy day enjoy !! hugs from me..........Ria...have you visit my blog already??

Designe sa...

ÅH va fint ni har! Det ser såå mysigt ut i ert hus och med de tända ljusen! Hundkex är verkligen vackert, så skirt! På ett sätt är det tur att det inte blir så fint väder på lördag för då kan man sitta och titta på bröllopsförberedelser och bröllop på dagen på lördag utan dåligt samvete!:) Får väl hoppas de får fint i s-holm i alla fall då!:)
Igår kväll satt jag på min glasveranda och njöt av färgspel på himlen, härligt!

Mys och hemtrevnad sa...

Mysigt med frukost ute nu....riktiga kvalitetsstunder...kramis semlan

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det värmen man efterlyst ett bra tag nu?! Det blir liksom inte riktig sommar med denna kyla. Tur att man kan tända ljus och mysa inomhus.
Kram!

Livet på Vestergård sa...

Nu skiner solen här också men den där sommarvärmen vägrar att infinna sig tyvärr.
Det har blivit lite "utredning" för mig också i dag :)
Njuta av dagen! Kram Kicki

Skogslyckan sa...

Underbart lantliga bilder! Och här är också skiftande väder. Igår natt 2+ grader bara! Men idag skiner solen. Jag sticker till Danmark över prinsess bröllopet, men de sänder säkert där med. Ja man håller ju allt tummarna för att de inte får ösregn. Önskar trevlig helg redan nu.
Kramar Pia

MODERN COUNTRY sa...

Det er alltid herlig å komme innenfor dine dører Mari!! Man føler seg så velkommen og varm om hjertet. For en fin løsning med ved i kommoden, både praktisk og pent!

Ja hvem er vel ikke glad i mugger med vakre blomster. Herlig med denne overfloden, man kan plukke inn nye buketter hver dag.

Håper solen skinner i dag!

Klemmer, Aina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin kanna du hittat till vedlåren, och fint var det med dina tända ljus. Hoppas nu solen fortsätter lysa hela helgen, helst hela sommaren.
Kram till dig
AnnaMaria

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hej hej!

Jätte söt kanna och visst är de vackert med hundkex =)
Du har de så fint och de ser så harmoniskt ut med de vackra ljusen tända.

Önskar dig en trevlig dag
Kram Sanna

The Secret Garden sa...

Det ser riktigt mysigt ut där inne! Ja man kan fråga sig vart sommaren tog vägen...här har det börjat regna idag och jag som skulle sätta perenner i nya landet och lägga mer grus.

Ha det gott!

Ankan sa...

Jag älskar dina bilder! Det ser så vackert, rogivande och avkopplande ut i och kring ditt hem. Vackra färger som harmoniserar. Ett vackert hem och en proffsig fotograf, bättre kan det inte bli :)

Såg också att du varit med i en italiensk inredningstidning! Superkul! Jag kan se framför mig hur italienskorna sitter och drömmer om svenska hem nu, efter att de sett dina bilder :D

Kram och trevlig helg!

Steekjes en Stygn sa...

Vad mysigt det ser ut hos dig.Hoppas solen kommer fram igen både hos er och här.Det bara regnar och är kallt. Som tur har vi inte samma ovädret som dem har ännu längre söderut.Där är
hemskt,här bara trist.
Ha det bra
Anje

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig besøk på bloggen min :o) Virkelig en herlig blogg du har, så her titter jeg gjerne innom igjen!

Ha en fin kveld!

Klem fra Hildegunn

Marie sa...

Så fint du har det överallt Mari, ser så mysigt och hemtrevligt ut. Så vackert med hundkexen i kannan.

Här har vi haft toppenväder idag, riktig härlig sommarvärme.

Kram Marie

A House With A View sa...

Håller med, det har varit kallt! Men idag blev det soligt hos mig, gäller att passa på att njuta! Fina inspirationsbilder!

Kramiz aka

Josefine sa...

Heisan..

Så fine innebilder! Kannen var så sjarmerende og det var kommoden også.
Det er så sjarmerende og koselig hos deg:) Ja vi får tenne lys, ingen sommervarme hos meg heller...

Stor klem fra meg

signerat 71 sa...

Hihi, ja, vissa stunder känns det inte riktigt som om vi har sommar:)

Vackert med hundkexen!!!
Kram J

Lerblomster sa...

Ja det är alltid mysigt med levande ljus! Hoppas helgen blir varm coh solig hos dig! Må så gott - Annika i V-ås

Huset vid ån sa...

Du har så fint o hemtrevligt...SommarKramar till dig!

Drömmen om ett torp sa...

Du har ju så sagolikt vackert...det är DU som fått mig till att starta upp ännu en gång med det ovan nämnda namnet på bloggen....;)

Sussi sa...

Ja visst blir det lite mysigare med ljus...men det är ju fel årstid liksom!
Men man blir varm i själen av att titta på dina fina bilder...ni har det så fantastiskt fint!

Kram
Sussi

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Så fint ni har det =)
I detta väder är det helt ok att gå in och tända ljus och mysa.
Tack för en bra sida.
Kram Ulrika*

Birgitta Höglund's Mat sa...

Visst börjar man bli lite trött på kylan.. +8 här i Östersund och ett konstant regnande idag. Men snart kommer den nog, sommarvärmen, så vi får njuta av den vackra "utredningen", härlig ny användning av det ordet ;)
Ha en skön helg./ Birgitta

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Idag är det ju verkligen läge för tända ljus här i Dalarna :) Så mysigt med sånna dagar ibland!

Hoppas du får en jättefin helg Mari.

Kram madde

Anna sa...

Hej Mari!

Vilka underbara bilder! Det ser sååå inbjudande och vackert ut hos dig:) Visst är det fint med hundkex! Brukar också plocka dem och sätta i kannor tillsammans med lite midsommarblomster:)

Jaa jag kan inte annat än hålla med dig i dag! Var tusan är sommaren? Här blåser det och regnar och det känns väldigt oktoberlikt. Ska baka en sockerkaka och sätta mig i orangeriet med senaste Vakre Hjem!

Kramis!
:)Anna

Loppe sa...

Hej
Hvilk fantastiske billeder og meget fin blog du har - og et drøm af et hjem...

Glad for at jeg 'fandt' din blog..

Sommer-hilsen fra Danmark
Sol og 18 grader i haven

Hos Otto o. Emma sa...

Men visst är det härligt att elda ljus och i spis när det smattrar på taket.

Ha en trevlig helg!

Kramis Maith

Inspiration i vitt sa...

så stämmningsfullt hos dig Mari, du har alltid den rätta känslan. Jag bara älskar att du ska vara med i VH åååå så härligt, jag är så glad för din skull. Kram på dig vännen/Ingela.

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Här är det också regn i luften..hoppas nu att det skiner upp och blir sol, för idag är det stora festligheter i kalix, det är Kalixdagarna folkfest i stan..hela dagen och sen på kvällen med artister och öltält..
Sååå fina bilder du visar oss..den gula kannan på vedlåren..ohh så fint..
Du har så fina saker, hemtrevligt och mysigt alltid !!
Jag ska på en loppis sväng innan jag far på jobbet..det gäller att ligga i om man ska hitta fina saker...fnisss..
Kraaaam Anette

****Nannarè**** sa...

bellissime foto complimenti per tutto.ho visto le tue cose nel numero di "LA CASA DI UNA VOLTA" pubblicate nel mese di luglio-agosto 2010 ciaoooo